Helgens arbete :)

Never.

Jobbar hela helgen nu igen :P Känner mig som en tråkmåns som bara jobbar , men jag tar så mycket jobb jag kan. Hoppas att det är värt det i slutet av månaden. Fast igår fick jag reda på att jag får lön den 15:e . Frågan är om det är positift eller negatift.
Tror nog att det kan vara ganska positift , eftersom då har man halva månaden kvar innan man måste betala räkningar vilket gör att du måste spara mycket av pengarna till det. Sen när den dagen kommer så har man bara 2 veckor kvar till nästa lön osv. Tror det kan vara ett bra sätt att lära sig hålla i pengarna :)

Idag så har dom påbörjat byggarbete norr om uppsala, alltså järnvägarna som byggs om. Så i morse när jag skulle hem från jonte fick man hoppa på en buss ersättning från Vattholma, det gick ganska fort så det var ingen större fara :) Det som var irriterande var att bussen går bara till Uppsala Central och om man ska vidare så får man vänta på nästa tåg, vilket jag fick göra i 20 minuter. Så hela resan från jonte hem förlängdes med 30 minuter . Usch , en lördags morgon är inte det så jätte lockande. Men men , annars funkade dete bra :)

Nu ska jag ut och ta en kopp te i morgon solen innan man ger sig  iväg till jobbet :)


S.Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0