Söndag = Dagen jag gärna hoppar över.


I want your love, your attention.
What do you want me to do to make you see me?

Vous me faites rire, de se sentir belle.




Söndagar är alltid svåra att beskriva, det hänger mycket på vad man gjorde lördags kvällen. Som den här söndagen , den dagen man gärna hoppas över. Det beror då oftast på att man var ute igår och att det vart lite små sent, mycket ljud och lite sömn. Men igår hade jag mer tur en vanligt, min telefon gick sönder och en tjej med vas klack trampade rakt på min fot. Det har nu blivit ett fint märke.

Men alla behöver dåliga dagar för att inse när man har dom bra dagarna!

Om man bortser från det vart det en härlig kväll med Jessica, utan att jag vakna i morse såg suddigt eller hade svårt att tänka klart. Den här morgonen hade jag ett brännande märke på foten.

Min " bantnings vecka " funkar kanske inte så bra med alkohol. När jag går ut och dansar kan jag tänka mig att det är ungefär lika mycket träning som 30 minuter på gymmet, det som sabbar är alkoholen. Jag dricker inte så mycket när jag går ut , dels för att jag är väldigt kräsen på det jag dricker och för att jag inte vill bli för full. Ibland händer det att man är sjukt sugen på att strunta i allt ansvar och gå in i  sin egna värld , det vill säga dricka mycket.



Jag har varit nyfiken på exat hur onyttigt alkoholen är. Gogglade det och fick fram intressanta svar. Jag trodde inte sprit hade mindre kolhydrater än Vin. Ibland har man fel också.  


Öl (4,5%) per 100ml:
Kolhydrater 4,1g (2g glukos, 2g maltos)
Alkohol 3,5g
Protein 0,4g
Fett 0g
Vilket ger 43 kalorier, 39% från kolhydraterna.

Vin (8-15%), per 100ml:
Kolhydrater 0,5g
Alkohol 9g
Protein 0,3g
Fett 0g
Vilket ger 68 kalorier, 3% från kolhydraterna.

Starksprit (Vodka, Gin, Whiskey, Konjak) per 100ml:
Kolhydrater 0g
Alkohol 33g
Protein 0g
Fett 0g
Vilket ger 229 kalorier, 0% från kolhydraterna.


hittade ett test om dina alkohovanor på en hemsida och så klart var jag tvungen att göra det. Inte för att svaret känns allt för seriöst , eftersom allt kommer i perioder.
Det här resultatet fick jag,  som sagt känner jag inte att det stämmer.

Hoppsan..
Denna poäng visar att du bör tänka över ditt drickande. Du tillhör de 14 procent av den kvinnliga befolkningen som har de mest riskabla alkoholvanorna. Du kan antingen försöka minska din alkoholkonsumtion på egen hand eller rådfråga till exempel din husläkare om stöd för att skära ner.

Dina poäng: 11
Högsta möjliga poäng: 40

Testet finns på den här sidan. http://www.vardguiden.se/Tema/Alkohol/Drick-sunt/


Efter att ha läst lite mer fakta ,insett  gansak exakt hur onyttigt det är undrar jag om det är något man kommer ha i tankarna nästa gång jag går ut ?


S.Y


Kommentarer
Postat av: Linneah

Finfin blogg :)

Titta gärna in på min och släng in en fråga i min frågestund! :D<3

2009-12-06 @ 23:13:42
URL: http://liineahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0