Tjejbråk!

The night falls down,
tell me now.
You wanted to,
but you couldn't.
Say it now,
you can't get it out.


Den här helgen har varit ganska lugn :) Var och hälsade på Jonatan och störde han hela helgen ungefär ^^ Kan aldrig sitta fel att retas lite med han :)
Träffade hans pappa och fick se en ENORM bastu xD Fan va snygg den var.Den var fan stor som två hus ^^
Synd att vi missade den där "maskerad grejen" , men det kommer ett till år. :)

Haha ^^ I fredags vart det tjejbråk i skolan, och dom är alltid lika roliga och jag MÅSTE alltid lägga mig i ^^.
 Men när vi går en kurs som heter människor i behov av stöd, tycker man att vi borde ha förstå när någon är i behöv av stöd. Men mina klasskamrater har fortfarande inte förståt att en människa som har behov av stöd, har rätt till stöd för att kunna klara sina studier och allt annat dom har svårt med. Men när en tjej i klassen som för övrig går i liten klass pga. att hon behöver mer hjälp med studierna än andra, berättar för läraren att hon inte klarar en "viss sak" så måste dom andra i klassen direkt ifrågesätta varför hon inte behöver göra "den saken" när dom behöver göra det. Ungefär så startade det lilla tjejbråket ^^
Men det var lite kul eftersom nu lär dom ligga på IG varning när dom inte ens kan acceptera att någon kan få mer hjälp i vardagen/studierna pga. av ett funktionshinder. Det är för fan samma sak som om någon inte skulle få ha på sig glasögon, för då kanske dom ser smartare ut xD inte fan vet jag men det känns ungefär så som dom menade när dom påbörjade bråket.
Ska se om det fortsätter på tisdag när vi träffas igen ^^ hihi , det var fan länge sen jag fick trycka ner på någon lite gran ^^

Yes, jag hittade min underbara bok. Där jag har skrivit ner lite av allt sedan 1:an, och det är alltid lika kul att kunna läsa igenom dom tankar och åsikter man hade då om allt och inget. Sen så måste jag så klart fylla på boken med lite nytt, den är endå snart slut :) Men den har blommor på sig, så det är lite status ^^




Näe, nu ringer telefon, måste svara ^^








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0