Arbetsolycka!


Lay where you're laying
Don't make a sound

Imåndags var kanske inte den mest lyckade arbetsdagen eftersom jag fick åka ambulans där ifrån. Det vart en liten olycka jag råkade ut för när jag klämde mina ben mellan ankomstbanden och järn skivorna under. Och det kom med så pass tryck att det kan driva flera ton, så lilla jag åkte med hur lätt som helst. Inte det mest lyckade man gjort. Jag hann tyvärr inte hopp ur "gropen" utan benen fick en smäll bakifrån och jag föll framåt samtidigt som järnkedjorna fortsatte att driva framåt.
Men tack gode gud för att dom fick stop på bandet och att dom fick ur mig så fort. Minns inte så mycket efteråt utan att det kom massa läkare springandes och jag fick nålar i armarna och slang upp i näsan. Hade väldigt svårt att andas och började förlora känseln i min vänstra arm också. Benen kan jag fortfarande inte röra.

Men ambulansen kom och det vart en tur till Akis i Uppsala. När jag kom dit hade jag börjar lugna ner mig och förstått vad som hänt. Vart kvar på sjukhuset ett tag, och lortig som fan var jag också efter att ha varit under ankomstbanden på Arlanda.
Doktorna ville ha kvar mig under natten , men det vägrade jag och fick åka hem runt 9 tiden. Det kändes skönt att komma hem efter en sådan upplevelse. Att bara ta det lugnt ett tag.

Så igår fick jag inte gå till jobbet och inte idag heller. Så nu sitter jag här. Igår fick jag hem en rullstol, så nu behöver inte Jonte bära på mig hela tiden. Vilket är bra för hans rygg :) Men idag kan jag lyfta lite på låren , men inte röra resten av benen. Hoppas att jag kan stå upp snart. Det börjar bli tråkigt att ligga hemma. Men såren på benen börjar läka bra känns det som :) Hoppas på det iaf :)

Vilken tur att man har en sån underbar familj och pojkvän som hjälper mig med allt :) Tack ! <3

Kommentarer
Postat av: sandra

usch va hemskt ! hoppas att allt blir bra snart! och att du är uppe på benen och är lika glad som alltid:) Krya på dig! Kram

2009-07-09 @ 19:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0