Punka!


Oj oj , håll i hatten! Igår på väg till jobbet efter en lyckad shopping tur på Thuns med mamma och sys så hör vi att bilen låter konstigt. Vi stannar till och kollar vad det är och mitt ute i ingenstans så har vi gått punka på bilen! Mamma lite halft panikslagen eftersom hon aldrig bytt däck förut försöker ringa pappa om hjälp. Problemet är bara det att vi inte har någon täckning på telefon.

Men inte ska det hindra oss ! vi hittade en bok i bilen där allt stog så det var bara att ta fram reserv däcket och börja skruva. Som tur va fick vi täckning på telefonen och kunde ringa pappa för hjälp, som vi egentligen inte behövde eftersom 20 minuter senare var vi på väg igen. Inte så fort men framåt gick det ! Pappa möte upp oss efter en liten bit och jag fick åka med han till jobbet så vart inte mer än 4 minuter sen ! :)

Så om ni nu får punka ring mig jag vet hur man gör :D !


S.Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0