Över tid och bär.


Igår vart det lite övertid så jobbade tolv timmar i rad , efter elva timmar tyckte jag inte det gjorde så mycket men den sista timmen tog verkligen på krafterna. Kanske också för att jag inte hade sovigt så mycket på natten heller. Men jag klarade mig :) Idag vart det sovmorgon , Börjar inte förens klockan sex, så sitter här och väntar på att det ska komma lite värme ute innan man springer iväg till tåget.


På Arlanda har det varit fullt av thailändare som kommer till Sverige för att plocka bär. Jag tycker så otroligt synd om dom eftersom dom kom hit i hop om att tjäna lite extra pengar och sen så är det super dåligt med bär i sverige, specielt uppåt i landet där dom har hållt till. Hur som helst har dom nu varit tvygna att låna pengar av Thailands stat för att kunna ha råd med flygbiljetten hem. Låter super hemskt , men jag undrar om det är så hemskt som det låter. Hoppas verkligen inte det. Dom är ganska många och har nu i tre dagar tagit upp halva incheckningen på terminal 5.


S.Y

Kommentarer
Postat av: Sofie

diggar bilden med din röda tjöja på i din heder :)

hur är det med dig?

2009-09-29 @ 22:03:01
URL: http://sofieofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0