Ägg, ägg och mer ÄGG !

Det här känns lite konstigt, har nästan glömt påsken i år. Jag vet att det är påsk men har inte tänkt något på det. Även fast nästan alla på jobbet igår sa gladpåsk hela dagen så tänkte jag inte mer på det. Kan vara för att jag aldrig sa det utan mer "tack detsamma" . Men nu ska det bli ändring, har inte riktigt tid med att sätta upp påskfjädrar i buskarna men Godis finns det i skålar och ägg har köpts in.



Dagen idag började med Ägg frukost med Farsan. Ägg på macka , det är fasikten gott det. Pappa är inte så tokig på frukost ändå ^^

Kolla äggen jag köpte, det är tre bruna ägg ! Jag vill inte ha bruna ägg.. Kanske för att jag inte riktigt har förstått varför dom blir bruna.. Så nu har jag kollat upp det. 

"Tidigare har det varit så att bruna hönor lägger bruna ägg och vita hönor lägger vita ägg.
 På senare tid har man avlat fram en höna som kallas silver.
 Hon är vit med mer eller mindre bruna fjädrar på sig och lägger bruna ägg."

Fast jag vet inte riktigt om jag tror på det än. Det låter lite som Enhörningen i skogen.
Så jag har bestämmt mig för att låta dom bruna äggen vara och ge dom till hundaran när dom kommer hem från sin resa till Gävle. För Ägg ska det vara hela dagen. Har precis börjat planera för middagen med Ägg , ägg och mer ägg ;D



S.Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0