Tankar som någon måste ha


Ja eftersom jag ofta funderar över sånt som kanske ingen annan gör, eller iaf inte yttrar sig om allt för myckert Jag Säger/skriver det nu som alla länge velat säga men av någon andledning inte gjort.
 Varför är människan så självisk ? Varför har människan fått den "egenskapen" ?
Som jag ser det så är det inte speciellt bra på något sätt. Det behöver inte betyda att man är ond och elak av sig. Men att man egentligen inte gör något om man själv inte tjänar på det. Nu säger jag inte att alla gör det men kan tänka mig att alla känner så ibland, att man inget vill göra ifall man själv inte tjänar på det. Är det så ont som folk påstår ifall alla gör det?


Är inte det något man upplever varje dag i vardagen. Att någon går före i kön på ica för att den personen inte ska komma hem så sent, det är du som får resa och ge din plats till än äldre människa fast det att den äldre gått förbi flera andra som inte vill ge upp din plats på tåget. Är det rätt , eller är det okej om du gör så för att du har en dålig dag? Om alla tänker så blir det ganska många..

Egoistisk = Någon som främst beaktar sina egna behov och villkor; som främst ser till att han/hon själv mår bra, dock inte på bekostnad av andras välmående; någon som (tydligt) gynnar sig själv hellre än andra

Nu vet alla hur dom inte ska vara :)



S.Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0