Vara Kvinna, Vara Man?

Idag fick jag en ny syn på kvinnor och män. Tänka sig vad lite ord kan göra.

Det han sa var att han kände avensjuka på kvinnor. Att vi har det så lätt i livet.
Jo tjena, tänkte jag. Vadå lätt? Vi får mindre betalt än män, men utför då ändå samma arbete. Vi kan fan inte kissa utomhus lika lätt som männen, speciellt inte på fyllan. Vi har inte ens någon talan i några delar av världen.
Fast det var tydligen inte det han menade. Han menade att vi hade det så lätt i vardagen.
Att vi kan gå i hur korta kjolar vi vill, om han skulle göra det skulle polisen ta honom för blottare.
Kvinnor kommer in på vilken krog dom vill, vi får gratis drinkar.
Vi har mängder med kläd affärer att välja kläder i, samt skor. OSv.
Inte riktigt för att jag tänkt på det så, men där har han väldigt rätt. Just det han berättade om kläder har aldrig slagit mitt tänkande. Visst inte ens att män ville klä sig lätt? 

 Inte för att jag tycker det är större problem än just dom jag sa innan. Vi får mindre lön, vi föder barn ( förstör hela kroppen). Kändes som att det inte var riktigt rätt person att berätta det för, jag känner stort för att alla ska få det lika.


S.Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0