Mitt andra hem

Den som känner mig vet att jag jobbar mycket. Några skulle säga att mycket inte breskiver all tid jag tillbringar på arbetet. Fast allt har två sidor. Dom som jobbar på Ssp vet att det är konstiga arbetstider och att jobba 7 dagar i rad inte är konstigare än att jobba över 12 timmar på raken eller att sluta sent en kväll och sedan börja några timmar senare. När jag säger högt hur det är man jobbar låter det konstigt, som om man skulle gå i väggen efter en vecka.  Att arbeta som vi gör är ett krävande arbete, hårda chefer och kontakten med sitt gammal liv försvinner. Vad är det då som egentligen får än att fortsätta ? Arbetskamraterna är underbara. Arbetsplatsen är underbar ( inte alla dagar , beror helt och håller på gästerna. ) .

Fast med alla timmar man spenderar där så blir det ungefär så här:
Arlanda = Mitt jobb = Mitt andra hem.

Är det dåligt eller beskriver det att jag trivs och känner mig hemma ?



Vill bara säga för den som vill veta att det gick jätte bra med mäklaren idag. Han trodde att vårat hus skulle bli väldigt populärt och att det tydligen var många som sökte villa här nu.
Fast egentligen , klart man säger det för att få någon att sälja ;D


S.Y


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0